GBBL INTERN

5463

05 apr Persbericht terugtreden raadslid

Raadslid Loek Moling ziet alsnog af van functie raadslid

Op maandag 2 april heeft de heer Loek Moling de fractie van GBBL op de hoogte gebracht over zijn terugtreden als raadslid. Hoewel de heer Moling bekend was met de partij-interne afspraak dat GBBL-raadsleden naar voren worden geschoven op basis van het hoogste aantal stemmen, had de heer Moling er op geen enkel moment voldoende rekening mee gehouden dat hij daadwerkelijk als raadslid gekozen zou kunnen worden. Op dit moment is het voor de heer Moling helaas niet mogelijk privé en werk te combineren met het raadslidmaatschap.

Loek Moling zegt hierover zelf: “Ik heb ontzettend veel respect voor het werk van volksvertegenwoordigers. Als je raadswerk doet, moet je het echter goed doen. Raadslid zijn is een zeer verantwoordelijke taak. Helaas ben ik op dit moment niet in de gelegenheid mij voor de volledige 100% in te zetten. In dat geval moet ik eerlijk zijn naar de Landgraafse kiezers en plaats maken voor iemand die er wel volledig voor kan gaan”.

GBBL Schaesberg lijsttrekker Alex Schiffelers betreurt dat de fractie zo snel een kundig en gedreven persoon verliest, maar laat weten het besluit van Loek Moling zeer dapper te vinden en te respecteren. De heer Moling geeft aan dat hij lid blijft van GBBL en zal zich waar mogelijk blijven inzetten voor de Landgraafse gemeenschap. René Hensgens zal namens GBBL Schaesberg de heer Moling opvolgen als raadslid.

Voor vragen n.a.v. dit persbericht kunt u contact opnemen met
Alex Schiffelers, Lijsttrekker GBBL Schaesberg (T: 06 – 31 04 77 95)